-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4791 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

اينجانب رسول جارودي در زمان حدوداً سال 68 برادر كوچكم را قبلاً به تراشكاري گذاشته بودم د رسال 67 خدمت رفته بود بعد از خدمت سربازي به من گفت كه من مي توانم كار گاه تراشكاري اداره كنم شما بيائيد كارگاه ودستگاه تهيه بكنيد تراشكاري كنيم شما هم از صافكاري دست بكشيد تراشكاري كنيم تا راحت باشيم و در آن زمان من وسائل مربوط به تراشكاري را تهيه كرديم ودر مغازه خودم آماده سازي شده و بعداً در جاي ديگر اجاره كرديم قبلاً كليه سرمايه اوليه از اين جانب بوده و تا تاريخ 74 از در آمد و خرج اينجانب نقشي نداشتم برادر تراشكارم از در آمد كارگاه هم خرج خودش را تأمين كرده و هم وسائل اضافه خريده و ضمناً در ان موقع زميني خريده بود و يك قطعه زمين قراردادي خريداري كرده بنام خودش نوشته شده بود ضمناً در آن زمان قطعه خريده شده پيش پرداختي مقداري پدرمان پرداخت كرده كه در آن زمان با هم بوديم ضمناً در زمان شريكي چون قطعه قراردادي اقساطي بود مقداري تا سال 74 از در آمد كار گاه پرداخت كرده و مقداري هم بعد از 74 كه جدا شدهايم خودش پرداخت كرده است ضمناً به عرض ميرسانيم كليه سرمايه اوليه اينجانب تأمين كرده ام چطور سرمايه اوليه و وسائلي كه اضافه شده و زمينها را چطور تقسيم بكنيم بيني و بين الله باشد . شرعي و عرضي ؟
شما سروران عزيز بزرگوارتر از اين هستيد بخاطر مسئله مادي با هم اختلاف داشته باشيد . شما بزرگواران در ابتداءكار مشخص ننموده ايد كه مشاركتتان چگونه باشد بخاطر مشخص نكردن موضوع حكم مضاربه و مشاركت و اجاره و جعاله و رو ز مزد و استاد كار سهم نميتوان نمود يعني هيچ كدام از اين معاملات شرعي را مشخص ننموده ايد حكم هم نميشود صادر نمود . فقط شما ميتوانيد با هم مصالحه بنمائيد .
صلح : آن است كه انسان با ديگري سازش كند كه مقداري از مال يا منفعت مال خود را ملك او كند يا از طلب يا حق خود بگذرد ، يا از طلب و يا حق خود بگذرد كه او هم در عوض مقداري از مال يا منفعت مال خود را به او واگذار نمايد يا از طلب يا حقي كه دارد بگذرد
توضيح المسائل مراجع عظام ص 808 مسئله 2160
حضرت ايهً سيستاني هم مي فرمايد : اضافه دارند . بلكه اگر بدون آنكه عوض بگيرد با كسي سازش كند كه مقداري از مال يا منفعت مال خود را به او واگذار كند يا از طلب يا حق خود بگذرد باز هم صلح صحيح است .
توضيح المسائل سيستاني ص 423 مسئله 2119
و اگر با مصالحه كار شما حل نشد ه مراجعه به صنف تراشكاران نموده و نظرات آن بزرگوران را براي خودتان مد نظر بگيريد كه در بين آنها برنامه كارشان چگونه ميباشد شما هم طبق ضوابط آنها با هم كنار بيائيد .
من الله التوفيق

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.